Afscheid kids en rapporten - Reisverslag uit Tororo, Oeganda van Henk en Nellie Vliet - WaarBenJij.nu Afscheid kids en rapporten - Reisverslag uit Tororo, Oeganda van Henk en Nellie Vliet - WaarBenJij.nu

Afscheid kids en rapporten

Door: Henk en Nellie

Blijf op de hoogte en volg Henk en Nellie

10 December 2016 | Oeganda, Tororo

Vannacht werd er bidstond gehouden vanaf een uur of drie tot zes uur. Gelukkig stond de muziek niet al te hard, maar er werd flink gepreekt door de microfoon.
Rond negen uur gingen wij naar het CDHopehome om afscheid te nemen van beide Suzans, Benja, Emma en Miria. Zij gingen vandaag voor vakantie naar hun familie terug. Zij waren deze week speciaal voor ons gebleven.
Ook was vanaf tien uur (lees elf uur) de uitreiking van de rapporten. Sommige ouders kwamen speciaal mee met hun kind. Oboth deelde de rapporten uit en wij hebben het moment vastgelegd dat Suzan en Emma hun rapporten kregen uitgereikt.
Uiteindelijk vertrokken de kinderen om twaalf uur met de boda boda. Suzan en Benja zaten samen achterop met hun tassen en Emma op de andere boda boda met tassen en nog twee levende kippen voor zijn familie. Miria en Suzan zaten ook met z’n tweeën op de boda boda achterop. In eerste instantie gaf Suzan te kennen dat zij niet weg wilde, maar uiteindelijk kwam er weer een lach op haar gezicht en ging zij toch met Miria mee. Gelukkig blijven Brian, Elphas en Esther tot maandag, anders is het wel heel erg stil in het CDHopeHome.
Vanmiddag even tijd gemaakt voor onszelf en de verslagen die we nog moesten schrijven. Het is wederom erg warm. Om een uur of vier fietste we weer naar het CDHopHome, onderweg natuurlijk jambo roepend en af en toe even afstappen om bekenden te begroeten. Omdat het zo droog is en aantal putten niet werken, stond er weer een grote file bij de watertaps. De bevolking moest even geduld hebben voordat zij de jerrycans konden vullen.
We hebben gezellig onder de boom gepraat met Oboth, Julius, Michael en Patrick. Nellie heeft nog een paar kaartspelletjes geleerd aan Brian, Esther en Elphas. Ze vervelen zich een beetje in de vakantie, want nu is er weinig te beleven in Chawolo. Het was al bijna donker voordat wij per fiets teruggingen en dat is best wel een uitdaging zonder licht te fietsen.

• 11 December 2016 - 18:16

Annika:

Leuk weer om te lezen! Veel plezier nog pap en mam!

• 14 December 2016 - 09:47

Bert:

Op het zonnige eiland waar wij ons bevinden is het erg leuk om de Chawolo verhalen te lezen. Zo'n sluitingsdag van school is wel erg indrukwekkend. In dan de catering, voor bijna 500 mensen koken? Hoe doen ze dat? Zijn er nog meer van die grote pannen gekomen. Een puntje om maar eens op ons wensen lijstje te zetten. Nellie wil je een foto maken van ons Van Vreeswijken weekeind kind, mogelijk met haar rapport? Veel plezier en nogmaals groeten aan allen!

• 14 December 2016 - 17:17

Henk En Nellie Van Der Vliet:

Bert je moet echt nog een keer naar Chawolo want er wordt vaak naar je gevraagd!
    Asio staat al op fotos we gaan nog wel een foto maken met rapport.Ze woont bij auntie Jane jouw wel bekend