Wandeling en bezoekjes - Reisverslag uit Tororo, Oeganda van Henk en Nellie Vliet - WaarBenJij.nu Wandeling en bezoekjes - Reisverslag uit Tororo, Oeganda van Henk en Nellie Vliet - WaarBenJij.nu

Wandeling en bezoekjes

Door: Henk en Nellie

Blijf op de hoogte en volg Henk en Nellie

22 December 2016 | Oeganda, Tororo

Vandaag hebben we vroeg in de morgen een wandeling naar het moeras gemaakt met Kevin. Het is nu makkelijk om daar te komen omdat er flink gesnoeid is. Hierdoor groeit er ook meer gras voor de koeien.
We liepen dus vrij snel naar het moeras en daar probeerde Kevin even te varen in een boomstamboot. Even later arriveerde vader Odoi met zijn boot en liet ons trots 2 visjes zien die hij gevangen had. Henk zocht met de verrekijker naar vogels en liet Kevin ook even kijken. Dat was hilarisch en zijn reactie hadden we eigenlijk moeten filmen! Hij snapte er eigenlijk helemaal niets van dat alles zo dichtbij was. Nellie “schoot“ een mooie foto van een arend en haar dag was weer goed. Op de terugweg kwamen we Yakoba tegen, Zij heeft nog even een berichtje voor Jacqueline ingesproken. We liepen nog langs het huis van Jacklyne en daar werd meteen weer om een fotoshoot gevraagd. Ze blijven het geweldig vinden om zichzelf terugzien op de foto.
Na een bakje thee fietste we naar de Hall om even een kijkje te nemen bij het oefenen van musical (zingen en drama).Tim en Wilma waren al vanaf 11 uur aan het oefenen. Oboth was ook aanwezig, dus konden we meteen een filmpje opnemen t.b.v. de stemming van de Gouden Gans! Thuis aangekomen even gekeken of het er allemaal goed opstond, maar helaas was door de harde wind niet alles goed te verstaan. Na de lunch zijn wij weer terug gegaan, maar Oboth was nog thuis. We zijn daar heen gelopen en hij heeft de tekst nog een keer ingesproken. Dit keer gelukkig nu wel goed hoorbaar. Nog even een leuke foto van Oboth met zijn vrouw, zus en moeder. Tim was ondertussen in de hall nog de laatste puntjes op de i aan het zetten met de zang en muziek en Wilma naar Tororo voor de boodschappen voor het eten wat uitgedeeld wordt na de kerstmusical.
Aan het einde van middag liepen we nog even naar huis van Okoth en Sylivia, maar die waren bij het moeras. We liepen even naar het moeras toe en zagen net de boot aankomen met Okoth en zijn vrienden. Gezellig met elkaar teruggelopen en hun ook nog even door de verrekijker laten kijken, de reactie kun je wel raden. Gezellig bij de familie op bezoek, er waren heel veel kinderen. Okoth en Sylvia hun post gegeven en moesten de sponsoren bedanken en de hartelijke groeten overbrengen. Natuurlijk nog even een snoepje uitgedeeld, foto’s gemaakt en de opblaasbal gegeven.
We hadden om vijf uur een afspraak met Julius, die onze kip geslacht had. Je kunt het wel raden, het werd half zeven. Hij had het druk gehad met het oefenen van de musical. Julius liet aan Nellie zien hoe hij de kip klaarmaakte. Ondertussen liet Nellie zien hoe zij spaghetti saus maakte. Julius werd weggeroepen om de boodschappen, die Wilma had gehaald in Tororo, uit te laden. Nellie maakte de kip af volgens de gebruiksaanwijzing van Julius.
Rond half acht kwamen Julius met gezin en Kevin aanschuiven met het eten. Eerst een stukje rookworst laten proeven, dit viel erg in de smaak.
Daan en Jennifer vonden de spaghetti slierten erg lekker.
De Ugandese kip die eerst gekookt werd in water en daarna gebakken met uitjes en tomaat en Royco kruiden, smaakte ook lekker. Aan het eind van de gezellige avond vertrokken de gasten weer naar huis nadat ze van ons een zaklamp hadden geleend.

• 26 December 2016 - 11:03

Ben En Anita :

Bedankt voor de leuke verhalen en het brengen van ons pakje naar Okoth en familie.