Aankomst in Chawolo - Reisverslag uit Tororo, Oeganda van Henk en Nellie Vliet - WaarBenJij.nu Aankomst in Chawolo - Reisverslag uit Tororo, Oeganda van Henk en Nellie Vliet - WaarBenJij.nu

Aankomst in Chawolo

Door: Henk en Nellie

Blijf op de hoogte en volg Henk en Nellie

06 December 2016 | Oeganda, Tororo

Vanmorgen vroeg, na een lekker ontbijtje, gingen we eerst langs de bakker.
Vlak naast Shaloom zit tegenwoordig een BROOD een bakkerij met Nederlandse eigenaar, met meerdere vestigingen in Kampala. Er was van alles te krijgen, van gewoon bruin brood, pepernoten tot croissants. De jongeman achter de balie met een kerstmuts op vertelde dat met oudjaar zelfs oliebollen worden verkocht. We kochten brood en croissants voor onderweg en reden door naar de Nakumat voor wat boodschappen. Het winkelcentrum was helemaal versierd in kerstsferen jaren zeventig met nepkerstboom. Toch wel een beetje apart bij dertig graden! Joan hielp ons weer voortreffelijk met de boodschappen en om negen uur vertrokken naar Chawolo. De drukte viel gelukkig erg mee, gezellig gekletst en wetenwaardigheden uitgewisseld, het was weer fijn om met hun op pad te zijn. Onderweg kwamen natuurlijk nog wat bijzonderheden tegen zoals twee geiten op een bodaboda (brommer), gelukkig zat de geit niet aan het stuur. Rond twee uur arriveerden wij in Chawolo en werden we hartelijk ontvangen door Wilma, Eugene en Jaimie. Tim was sinds vanmorgen tien uur in gesprek met de leraren van de secondary en we ontmoette hem pas aan het eind van de middag.
De koffers eerst rustig uitgepakt om even bij te komen en om half vier ging wij naar het CDHopehome. De kinderen die wij onderweg tegenkwamen, waren een beetje verlegen. We konden merken dat er een poos geen bezoek geweest was. Waswa Dennis kwam ons wel meteen gedag zeggen en even later hoorde we het bekende Jambo! In het CDhopehome werden we enthousiast begroet door Suzan, Esther, Emma, Benja, Julius, Brenda, Elphas en Brian. Alex de broer van Julius werkt tegenwoordig ook bij CDHope. We zagen voor het eerst de baby van Julius en Brenda, Jennifer. Suzan stond verlegen om de hoek en hebben wij samen even geknuffeld met haar. Jonathan en Oscar waren al bij familie. We hebben even gezellig bij gekletst en voordat we het wisten was het alweer bijna donker. We kregen een tweetal “opgeknapte” fietsen ter beschikking (remmen met de voeten) en gingen naar het guesthouse. Even later vertrokken we voor een lekker hapje eten bij Tim en Wilma en hebben nog even Sinterklaas gevierd met gedicht en al! Voornamelijk de pepernoten vielen erg in de smaak bij de jongens., die trouwens flink gegroeid zijn.

• 07 December 2016 - 09:54

Aad:

Goedemorgen allemaal,
    Een hele bijzondere en gezegende tijd met elkaar!

• 07 December 2016 - 10:05

Bert:

Veel plezier daar en heel Chawolo de groeten!!

Vooral ook Sylivia en Jacklin, maar vergeet de rest niet.

Groeten van Bert en Gerrie.

• 07 December 2016 - 10:40

Gijs En Engelien:

Leuk Sinterklaas vieren in Chawolo. En er hoefde nemen mee naar Spanje???
    Een mooie tijd met elkaar gewenst.

groetjes, Gijs en Engelien